Handelsbetingelser
Generele vilkår
Forbehold tages for force majeure situationer. Hos Prostole handler du henhold til købeloven.
Der tages forbehold for tastefejl, trykfejl, billedfejl, prisændring, udgåede varer samt leveringssvigt af tredjepart herunder force majeure.
Fore majeure
Opstår der særlige forhold som forhindrer os i at overholde leveringstiden, kan vi benytte os af force majeure. Som betyder at situationen ikke giver køberen ret til kompensation eller at ophæve købet. Force majeure kan være snestorme, strejker, brand, manglende transportmuligheder og lignende.
Betaling
Hos prostole.dk kan du vælge at betale på følgende måder:
VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, MobilePay, Mastercard, Maestro. For større og offentlige virksomheder er bankoverførsel eller EAN betaling også muligt. Kontakt os venligst.
Vi vil aldrig trække et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Alle beløb er i DKK. og inklusiv. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer
B2b erhvervskunder
Ved ordre over 10.000 kr betales 50 % ved ordrebekræftelse og resten 5 dage efter levering.
Du kan vælgte at betale på faktura. Vælger du faktura er betalingsfrist på 5 dage, 14 dage eller 30 dage. 5 dage er gebyrfrit, 14 dage er med et gebyr på 1% af ordretotalen. Som standard er forfaldsdato 5 dage med mindre andet er aftalt.
Der er ingen fortrydelsesret på bekræftede ordrer v/ B2B kunder. En senere levering end det angivne er ej heller grund for fortrydelsesret.
Levering
Leveringstiden er angivet under det enkelte produkts farvevalg. Bemærk venligst at leveringstid er angivet som hverdage, som er eksklusiv lørdage og søndage. Levering sker til kansten.
Det kan forekomme at tilbehør som nakke og armlæn har en længere leveringstid. I disse tilfælde vil armlæn og nakkestøtte eftersendes seperat. Dette vil du blive oplyst om hurtigst muligt.
Bemærk! Leveringstiden kan ændre sig under ekstraordinære begivenheder som Corona eller højtider som jul. Her vil det blive angivet øverst på hjemmesiden, hvorved standard leveringstiderne angivet på produktsiderne ikke er gældende længere. Yderligere forsinkelser kan komme som følge af fragtfirmaet også oplever et stigende pres. Dette er noget som Prostole ikke er herre over, vi vil dog for så vidt muligt også oplyse om dette.
Bemærk! Leveringstiderne kan nogle gange ændres fra dag til dag. Således er hjemmesiden ikke altid opdateret, dette tager vi forbehold for. Såfremt dette sker vil vi kontakte kunde hurtigst muligt og oplyse dette.
Levering til udlandet er kun efter aftale.
Montering
Montering er et tilkøbsprodukt. Vores montør kommer ud til dig efter du har modtaget varen fra vores transportpartner. Vi vil komme ud til dig på samme dag som du har modtaget stolen. Ved montering tager vi også emballage med og tjekker stolen for dig. Udover det får du også en instruktion i hvordan man benytter stolen.
I tilfælde hvor armlæn eller nakkestøtte eftersendes grundet en forsinkelse fra vores side, kommer vi ud og montere den eftersendte del helt gratis.
Afhentning
Det er muligt at afhente et produkt på vores hovedkontor efter aftale. Du vil altid få en mail når produkterne er klar til afhentning. Vores kontor er lokaliseret i Herlev.
Står du i en situation med akut behov for en kontorstol, bedes du tage kontakt til os gennem e-mail, tlf eller chat. Vi vil forsøge vores bedste at imødekomme dit ønske.
Fragt
Vi tilbyder gratis fagt både til erhverv og private adresser. Til private adresser vil kontorstolen blive leveret til din dør.
Priser på prostole.dk
Priserne på Prostole.dk er angivet både eksklusiv og inklusiv moms. Det kan forekomme at vi ændrer priserne på produkterne uden varsel,
Der tages forbehold for restordre, udsolgte varer eller forsinkelser. Vi vil tilstræbe os på at informere dette for at undgå frustration så vidt som muligt..
Reklamationsret
Oplever du fejl på produktet har du altid 24 måneders reklamationsret fra købsdatoen. Det betyder, at du kan enten få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, alt afhængig af den konkrete situation. Vores leverandører giver 5-10 års garanti på deres produkter, som betyder at du også kan få hjælp efter reklamationsperioden. Se i næste afsnit under den enkelte leverandør hvor meget garanti du har.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Helt almindelig slitage som man må forvente skyldes almindelig brug af stolen, dækkes ikke af reklamations retten. Dette kan for eksempel skylde stofbetrækket.
En reklamationsret løses på følgende måde:
- Send en mail til os med købsbevis og video med udførlig info som beskriver problemet.
- Vi sender de nødvendige reservedele til dig
- Kontakt os når reservelen er ankommet og book en tekniker hos os som udskifter disse for dig helt gratis.
Vi lagerføre ikke reservedele, disse sendes direkte til dig fra leverandøren. Man på beregne noget ventetid på levering af disse.
Tekniker besøg og melde afbud
Udskiftning af reservedelen er noget vi sørger for. Teknikeren bookes indenfor 2-3 timers intervaller. Vi forventer at man er tilstede under hele intervallet, såfremt man ikke er det, vil et næste tekniker besøg koste 800 kr. Man har mulighed for at afmelde en tekniker senest 24 timer før det aftalte tidspunkt, for at undgå en regning ved næste besøg. Afbud skal se via mail, på [email protected] med info om det aftalte tidspunkt og reparationssted samt ordre nummeret.
Tekniker møder altid op på det leveringssted som er angivet under ordrer informationerne medmindre andet er angivet. Såfremt stolen ikke står på adressen og teknikeren går forgæves vil næste besøg koste 800 kr. Info om anden adresse end det vi har under ordrer informationerne skal meddeles senest 24 timer før det aftalte tidpunkt for reparation.
Vi lover ikke et bestemt tidspunkt, men angiver et interval for besøget, da der kan være forsinkelser undervejs, som at en anden kunde tager længere tid end forventet. Dette betyder at tekniker kan møde på når som helst indenfor det aftalt interval.
Garanti
Udover reklamationen får man en garanti fra de enkelte leverandører på 5-10 år. Listen viser den garanti de enkelte leverandører giver på deres produkter:
- KOHL – 5 år
- Rovo – 5 år
- JNS – 3 år
- Veaset – 3 år
- Canadian ergo – 2 år
- Tronhill – 5 år
- Malmstolen – 10 år
- Leyform – 5 år
Fortrydelsesret
Hvis du fortryder dit køb, har du 14 dages fortrydelsesret som privatperson, når du køber hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14. dag efter den dag du har modtaget din vare.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse meddele os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal sendes skriftligt via e-mail på [email protected]
Du må ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Når du skal sende din ordre retur til os skal det være uden den store forsinkelse og senest 7 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Returnering er gratis, vi sender en returlabel til dig. Du skal aflevere stolen med indpakningen i en Postnord Pakkeshop. Aflevering kan også ske på vores adresse Smedeholm 13B, st. tv, 2730 Herlev. Omkring hovedstadsområdet tilbyder vi at komme ud og hente stolen, helt gratis.
Ved returnering er du også ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen indtil varen er modtaget hos os.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Original emballage er et krav og skal være i en god stand.
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis beløb retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Tilbagebetaling vil ske senest 14 dage efter vi har modtaget din meddelelse om returnering. Vi kan dog tilbageholde betalingen indtil vi har dokumentation for at varen er returneret. Vi refunderer som udgangspunkt beløbet til samme betalingsmiddel som du anvendte i forbindelse med betaling.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du må gerne vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller kopi af faktura.
Er der tale om en fragtskade, har vi brug for følgende til videre dokumentation overfor fragtudbyderen: Billede af kassen udenpå, billede af varerne pakket i original modtagelsesemballage og hvordan varen var pakket med evt. andre varer, samt billede af selve den eller de beskadigede varer og pakkenr. som du finder på pakkelabelen. Dette anbefales bliver gjort umiddelbart få dage efter modtagelse af pakken.
Klage
Hvis du som privatforbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis vi ikke kan finde en løsning kan du klage til følgende nævn:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg